Bugun...

Propaganda da Yeni Bir Dönem! Erdoğan Açıkladı: Bayrak Asmaya Son

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan AK Parti Genel Merkezi’nde düzenlenen Genişletilmiş İl Başkanları Toplantısı’nda konuşuyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan seçim kampanyalarında cadde ve sokakların bayrak ve afişlerle donatılmasıyla ilgili olarak, "Günümüzde buna ihtiyaç yok. Bunu ilkel buluyoruz. Gürültü ve görüntü kirliliği oluşturan propaganda yöntemlerini tamamen terk ediyoruz" dedi.

facebook-paylas
Güncelleme: 06-12-2018 12:23:45 Tarih: 06-12-2018 12:02

Propaganda da Yeni Bir Dönem! Erdoğan Açıkladı: Bayrak Asmaya Son

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan AK Parti Genel Merkezi’nde düzenlenen Genişletilmiş İl Başkanları Toplantısı’nda konuştu. Cumhurbaşkanı Erdoğan seçim kampanyalarında cadde ve sokakların bayrak ve afişlerle donatılmasıyla ilgili olarak, "Günümüzde buna ihtiyaç yok. Bunu ilkel buluyoruz. Gürültü ve görüntü kirliliği oluşturan propaganda yöntemlerini tamamen terk ediyoruz" dedi.

BİZ MUHATAP ALMAK İSTEMİYORUZ AMA

MİLLETİMİZİN GERÇEKLERİ BİLMEYE HAKKI VAR

Yıllardır bu kişinin yalanlarını, iftiralarını, tahriklerini ifşa etmekten biz yorulduk. Kendisi hakkında açtığımız davaların, kazandığımız tazminatların haddi hesabı yok. Eskilerin dediği gibi, konuş konuş faydası yok. Biz bu zatı muhatap almak istemiyoruz. Ancak milletimizin bu gerçekleri bilmeye hakkı olduğu için çarpıklıkları ortaya koyuyoruz. İnşallah 31 Mart seçimlerinde milletimiz bu zata ve ittifak kurduklarına gerektiği cevabı verecektir.

Hükmeden değil, hizmet eden yönetim anlayışına göre hareket ettikçe milletin desteği yanımızda olacağız. Bu konuda çok hassasız. Bu işi adeta ince ince dokuyup o şekilde sonuçlandırmamız gerekiyor. Hassasiyetiz çok fazla. İstihbarat çalışmalarına, GBT'lerine kadar...

ÇEVREYE VE İNSANA SAYGILI

SEÇİM KAMPANYASI YÜRÜTECEĞİZ

Çevreye ve insana saygılı seçim kampanyası yürütme kararı aldık. Parti teşkilatı ve seçim koordinasyon merkezilerinin olduğu yere bayraklar asılabilir, bunun dışına görüntü kirliliğine müsaade edilmeyecek, belirtilen saatler dışında otobüs dolaştırılmayacak. Partilere ve adaylara çok ciddi, maddi ve manevi maliyet getiren, şehirlerimizi kağıda boğan israf kaleminden de kurtulmuş olacağız. Tasarrufu sadece devlette aramayalım, bu da tasarruf. Çevreci bir parti olarak bu hassasiyeti gösterme kararı aldık.

SEÇİM KAMPANYAMIZDA GÜRÜLTÜ VE

GÖRÜNTÜ KİRLİLİĞİNE İZİN VERMEYECEĞİZ

Çok eskilerden beri yerleşmiş seçim kampanyası anlayışı vardır. Şehirlerimizin caddeleri, sokakları her yeri parti bayraklarıyla, afişlerle donatılır. Biz bununla ilgili bir düzenleme yaptık. Kimse buna riayet etmiyor. Partilerin ve adayların görünürlüğünü sağlamaya yönelik bu kampanya tarzı güç gösterisi olarak devam ettik. Günümüzde artık buna ihtiyaç yok. Bunu artık çok ilkel buluyoruz. Eski tarz kampanya yöntemleri şehirlerimiz kirleten, tepkiye yol açan bir hale geldi. Gürültü ve görüntü kirliliği oluşturan kampanya yöntemini tamamen terk ediyoruz.

Erdoğan'ın açıklamalarından öne çıkanlar şöyle:

Oldukça kapsamlı bir gündemle toplanan G20 Zirvesi'nde pek çok konuyu ele alma fırsatı bulduk. Devlet ve hükümet başkanları ile ikili görüşmeler, heyetler arası görüşmeler yaptık. Zirve sonuçlarıyla ilgili görüşlerimizi uluslararası medya ile paylaştık. Ardından Paraguay'a geçtik.

Karanlık sicile sahip milletvekili ile ne konuştu?

Ana muhalefetin başı da boş durmuyor. Ne zaman bir seçim olsa soluğu Almanya'da alıyor. Bu zat genellikle hep aynı ülkeye Almanya ve Avrupa'daki birkaç ülkeye gidiyor. Son seyahatinde de bir takım toplantılara katılmış, bir takım kişilerle görüşmüş. Programlarının neredeyse tamamının basına kapalı olması bu geziyi daha ilginç hale getirdi. Ellerinde terör örgütlerinin paçavralarıyla kürsüye çıkanlarla beraber fotoğraf karesinde olduğunu görüyoruz. Buluştuğu, birlikte poz verdiği milletvekillerinden biri de, ismini ağzıma almak istemiyorum, güya ülkemiz kökenli bir Alman milletvekili, bayan. Bu kişi PKK'yı Almanya'da terör örgütü listesinden çıkarmak için mücadele vermesiyle tanınıyor. Kendisi PKK uzantısı tüm kuruluşların başmisafiridir. Kılıçdaroğlu'nun karanlık sicile sahip Alman milletvekiliyle ne konuştuğunu merak ediyoruz. CHP Genel Başkanı'nın buluştuğu diğer siyasetçilerin de sicilleri aynı. Her ikisi de kamuoyunda PKK'nın en önde gelen destekçileri olarak biliniyor.

Milletimiz bu zata cevabını sandıkta verecektir

Kılıçdaroğlu'nun panelde bir süre önce şahsımızın Almanya'ya yaptığı resmi davete olan tepkisini dile getirdiği anlaşılıyor. Açıkla Kılıçdaroğlu niye çekiniyorsun? Bu zat yurt dışında da siyasetini ülkemize husumet üzerine kurmuştur. Yıllardır bu kişinin yalanlarını, iftiralarını, çarpıtmalarını ifşa etmekten biz yorulduk. Bu kişi aynı çarpık siyaseti tekrarlamaktan geri durmuyor. CHP'nin seçim için bölücü örgütü güdümünde kurmaya çalıştığı ittifak gerçek yüzünü bir kez daha ortaya koymaktadır. Seçimlerde milletimiz bu zata cevabını sandıkta bir kez daha verecektir, buna inanıyorum.

Eski tarz propaganda yöntemlerini terk ediyoruz

Her seçim döneminde parti bayraklarıyla afişlerle donatılır. Sonra biz bununla ilgili düzenleme yaptık. Buna rağmen kimse buna riayet etmiyor. Bu kampanya tarzı siyasette güç gösterisi olarak devam etti. Kitle iletişim imkanlarının sınırlı olduğu dönemlerde bu tarz mazur görülebilirdi ancak günümüzde buna ihtiyaç yok. Bunu çok ilkel buluyoruz. Eski tarz kampanya yöntemleri artık şehirlerimizi kirleten bir hale geldi. AK Parti olarak 2019 seçim döneminden başlayarak gürültü ve görüntü kirliliği oluşturan propaganda yöntemlerini tamamen terk ediyoruz. Sadece parti teşkilatlarının olduğu yerde ve seçim koordinasyon merkezlerinin olduğu yerde afiş bayraklar asılabilir. Hiçbir yerde görüntü kirliliğine müsaade edilmeyecek. Belirlenen saatler dışında otobüs dolaştırılmayacak. Böylece partilere ve adaylara çok ciddi maliyet getiren, şehirleri plastiğe ve kağıda boğan israf kaleminden kurtulmuş olacağız.